Nisam ni rekao da se ne slažem
Htio sam samo da se riješi dilema pa sam samo postavio "intrigantno" pitanje i to se dogodilo vrlo brzo
Taj kotač se u biti ponaša na isti način poput remena na remenskim pogonima s tim da još jednom okreće smjer vrtnje kako ona bila ispravna, kao što je daluka i napisao.
Drugi je problem što kotač (isto objašnjeno) ne bi trebao bitno odstupati iako suspenzija pokušava držati ispravno nalijeganje na tanjur i osovinu motora.
Ipak, promjer ne bi trebao bitno odstupati.
Zato nije problem ako se istošeni rubovi lagano obruse i namontira se neka od već opisanih gumica.
To brušenje MORA biti vrlo precizno jer bilo kakva kvrgavost može uzrokovati probleme prijenosu a time i u zvuku.
Nalijeganje mora biti precizno, ni preslabo ni prejako. To se donekle može riješiti s korekcijom opruge ali to u pravilu nije poželjno.
Osobno preferiram mekane gumice od "zimnice" koje mogu dodatno pridonijeti smanjivanju rumblea.
Takve "akcije" sam radio na više desetaka gramofona s tarnim pogonom i praksa je pokazala da ipak svaki kotač ne "paše" bilo gdje.
Svojedobno sam ih dao napraviti u raznim dimenzijama jer ne postoji "one to fit all"
Daluka je pojasnio i "problem" gazne sile. Nisu ti "orači" baš bili baš tako loši. Druga stvar je što su igle bile uglavnom safirne i brzo su se trošile a potrošena igla radi nered.
Podešavanje gazne sile je s onom opisanom oprugom i utorima što u biti uopće nije loše. Druga stvar je što je klin koji drži prugu znao otpasti, opruga se izgubiti i onda je težina cijele ručke pritisnula iglu na ploču.
U biti, najveći problem kod takvih gramofona je nepostojanje antiskatinga.
Ručke su bile dosta teške i trome, ležajevi (ako se o tako može zvati) su s vremenom sve teže pokretali i to je najčešće uzrokovalo degradaciju zvuka to veću što se ručka probližavala centru ploče.
Ništa ne bacam. Sve mi treba.......