ISKRAPHON 2006

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la homer » Pon tra 01, 2024 11:35 pm

jacko napisao:Da li je ova guma dobra da se samo obrusi ili treba nova?


viewtopic.php?f=13&t=4497&hilit=riz+ero&start=10" target="_blank" target="_blank
ovako nekako sam to ja riješio na malo drugačijem gramofonu. Mislim da ti promjer tog kotačića ne igra neku ulogu jer prenosi obodnu brzinu one osovine na koju je naslonjen. Broj okretaja tanjura ti ovisi o brzini motora, promjeru osovine na motoru i promjeru samog tanjura. Bitno ti je da ti taj kotačić ne bude pretvrd, da ne prenosi vibracije i da ne proklizava.

jacko napisao:Na graničnom prekidaču koliko vidim fali parče?
Potenciometri menjaju otpornost kad pomeram klizač, ali ne znam koji pin je za šta.
Da li i za ovu iglu važi da uništava ploče?

Za ovo ti na žalost ne mogu dati neki suvisli savjet.
Avatar korisnika
homer
 
Postovi: 63
Pridružen: Pon tra 20, 2020 9:29 pm
Lokacija: Zagreb

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la jacko » Sri tra 03, 2024 8:35 am

Hvala svima koji su izdvojili vreme i pomogli.
Kod mene je prečnik 35,6mm
1.jpg

daluka napisao:Kako riješiti problem, odnosno kako je to riješio "ivor"

Ivor je pre imao 35mm, a posle 37mm.
homer napisao:Mislim da ti promjer tog kotačića ne igra neku ulogu

Ali bi trebalo da bude približno. Recimo oko 36-37mm nakon lepljenja?

Proces se nastavlja rastavljanjem svih mehaničkih delova, čišćenje, šmirglanje, farbanje onoga što je zarđalo i sređivanje gume.
Dobro mi zvuče sve tri ideje (zimnica, vodovod, bicikl), videću nakon šmirglanja koja će gumica najbolje da legne.
Nakon toga elektronika, ali jedno po jedno :)
Pažnja! Nemaš dopuštenje kao gost foruma za pregledavanje i/ili preuzimanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
jacko
 
Postovi: 7
Pridružen: Pon ožu 25, 2024 4:57 pm

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la phobon » Čet tra 04, 2024 8:52 am

Promjer te tarne gumice i te kako ima utjecaj na broj okretaja.
Ali s obzirom na to o kakvom se gramofonu radi, mislim da se ne trebaš zamarati s time da bude perfektno precizno.
Evo pronašao sam sliku jednog kojeg sam popravljao,
imao je originalnu gumicu ne previše potrošenu, pa sam slikao mjeru ako će mi ikad zatrebati ponovo.
Treba računati da je u 50 godina došlo i do skupljanja gume, ali pretpostavljam da je ovo originalna mjera.
Pažnja! Nemaš dopuštenje kao gost foruma za pregledavanje i/ili preuzimanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
phobon
 
Postovi: 312
Pridružen: Pet pro 04, 2015 10:50 am
Lokacija: Sisak

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la andrejp » Čet tra 04, 2024 12:39 pm

I ja se slažem s Homerom, da promjer tarnog kotača nema mnogo utjecaja na brzinu tanjura, jer prenosi samo perifernu brzinu.
andrejp
 
Postovi: 42
Pridružen: Čet lip 16, 2022 11:36 am

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la jacko » Čet tra 04, 2024 2:44 pm

jacko napisao:Kod mene je prečnik 35,6mm

Nakon brušenja je 35,2 a sa gumicom od tegle 37mm + lepak. Kupio sam i gumice za vodovod približnih dimenzija, ali to sve treba na obradu, pa mi se čini da to otpada. Još unutrašnju od bicikle da nađem, a ako ne nađem ide još malo na brušenje i gumica od tegle pa ću da izađem na oko 36-37. Da ispoštujem i one koji kažu da je bitno i one koji kažu da nije bitno :)
phobon napisao:Ali s obzirom na to o kakvom se gramofonu radi, mislim da se ne trebaš zamarati s time da bude perfektno precizno.
Slažem se da 1mm neće praviti neku razliku
jacko
 
Postovi: 7
Pridružen: Pon ožu 25, 2024 4:57 pm

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la andrejp » Čet tra 04, 2024 4:13 pm

Khadgar2007 napisao:Što se tiče isplativosti popravka čim vidim gramofon na kojemu se ne može štelati gazna sila i antiskating na jednostavan način odmah takve otpisujem, a ako se ne varam ovaj model je jedan od takvih. Tvornički obje stavke su sigurno poštelane na neki način,ali baš ne vidim način na koji bi ih krajnji korisnik relativno jednostavno poštelao.
Ima tu članova foruma koji imaju puno više iskustva sa popravkom tih starih gramofona pa možda se javi neki od njih.

Ne slažem se, da nije moguće podesiti na jednostavan način gaznu silu. Dodajem sliku o tome gdje se to podešava.
Pažnja! Nemaš dopuštenje kao gost foruma za pregledavanje i/ili preuzimanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
andrejp
 
Postovi: 42
Pridružen: Čet lip 16, 2022 11:36 am

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la Khadgar2007 » Čet tra 04, 2024 4:36 pm

Opa,zahvaljujem na ove dvije slike. Evo danas sam naučio nešto novoga. :)
Psihodelični sin cvijeća...zauvijek!
Avatar korisnika
Khadgar2007
 
Postovi: 5743
Pridružen: Uto tra 09, 2013 12:20 pm
Lokacija: Sisak

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la tubeman » Čet tra 04, 2024 6:14 pm

andrejp napisao:I ja se slažem s Homerom, da promjer tarnog kotača nema mnogo utjecaja na brzinu tanjura, jer prenosi samo perifernu brzinu.


Poučen s praksom beskonačnog nadmudrivanja ( ;)) pridonosim svojih 5 centi tek s pitanjem iz fizike za osnovnu školu:

Imamo situaciju 1 i situaciju 2

A je tanjur
B je guma
C je osovina motora

S pretpostavkom da je u oba primjera jednak promjer (dakle i opseg) tanjura (A) i da je jednak promjer osovine motora (C) a da je različit promjer gume (B) i da je jednaka brzina vrtnje motora, hoće li brzina vrtnje tanjura (A) biti jednaka?
Podpitanje: ako brzine okreanja tanjura MOŽDA nisu iste, koja varijanta će brže okretati tanjur (1 ili 2)?

Slika

Pozdrav. Sad idem na okupljanje žarulaša i fanova.
Ništa ne bacam. Sve mi treba.......
Avatar korisnika
tubeman
 
Postovi: 3129
Pridružen: Uto ožu 19, 2013 2:18 pm
Lokacija: Varaždin, Hrvatska

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la daluka » Čet tra 04, 2024 8:07 pm

andrejp napisao:I ja se slažem s Homerom, da promjer tarnog kotača nema mnogo utjecaja na brzinu tanjura, jer prenosi samo perifernu brzinu.

Upravo tako, promjer tarnog kotačića nije uopće kritičan, njegova uloga je da prenese brzinu elektromotora i promijeni smjer vrtnje tanjura u odnosu na smjer vrtnje elektromotora. Tanjur i elektromotor vrte se u istom smjeru, kad nebi bilo tarnog kotačića vrtjeli bi se u suprotnim smjerovima.
Brzina vrtnje tanjura je definirana brojem okretaja elektromotora (promjerom mesingane redukcije na osovini elektromotora) i unutarnjim promjerom tanjura po kojem se kreće srednji element odnosno tarni kotačić.
Ipak treba pripaziti da nije premali jer onda neće prenijeti brzinu elektromotora može doć do proklizavanja , a ako je prevelik može doć do blokiranja prijenosa okretaja.
Milimetar dva neće imat nikakav utjecaj.
daluka
 
Postovi: 155
Pridružen: Ned lip 19, 2022 5:02 pm

Re: ISKRAPHON 2006

PostPostao/la tubeman » Čet tra 04, 2024 10:43 pm

Nisam ni rekao da se ne slažem :)
Htio sam samo da se riješi dilema pa sam samo postavio "intrigantno" pitanje i to se dogodilo vrlo brzo :)

Taj kotač se u biti ponaša na isti način poput remena na remenskim pogonima s tim da još jednom okreće smjer vrtnje kako ona bila ispravna, kao što je daluka i napisao.
Drugi je problem što kotač (isto objašnjeno) ne bi trebao bitno odstupati iako suspenzija pokušava držati ispravno nalijeganje na tanjur i osovinu motora.
Ipak, promjer ne bi trebao bitno odstupati.
Zato nije problem ako se istošeni rubovi lagano obruse i namontira se neka od već opisanih gumica.
To brušenje MORA biti vrlo precizno jer bilo kakva kvrgavost može uzrokovati probleme prijenosu a time i u zvuku.
Nalijeganje mora biti precizno, ni preslabo ni prejako. To se donekle može riješiti s korekcijom opruge ali to u pravilu nije poželjno.
Osobno preferiram mekane gumice od "zimnice" koje mogu dodatno pridonijeti smanjivanju rumblea.
Takve "akcije" sam radio na više desetaka gramofona s tarnim pogonom i praksa je pokazala da ipak svaki kotač ne "paše" bilo gdje.
Svojedobno sam ih dao napraviti u raznim dimenzijama jer ne postoji "one to fit all" :(

Daluka je pojasnio i "problem" gazne sile. Nisu ti "orači" baš bili baš tako loši. Druga stvar je što su igle bile uglavnom safirne i brzo su se trošile a potrošena igla radi nered.
Podešavanje gazne sile je s onom opisanom oprugom i utorima što u biti uopće nije loše. Druga stvar je što je klin koji drži prugu znao otpasti, opruga se izgubiti i onda je težina cijele ručke pritisnula iglu na ploču.
U biti, najveći problem kod takvih gramofona je nepostojanje antiskatinga.
Ručke su bile dosta teške i trome, ležajevi (ako se o tako može zvati) su s vremenom sve teže pokretali i to je najčešće uzrokovalo degradaciju zvuka to veću što se ručka probližavala centru ploče.
Ništa ne bacam. Sve mi treba.......
Avatar korisnika
tubeman
 
Postovi: 3129
Pridružen: Uto ožu 19, 2013 2:18 pm
Lokacija: Varaždin, Hrvatska

PrethodniSljedeće

Vrati se na: Refresh starih uređaja

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 1 gost