Očito se ne prepoznaje lagana ironija, pogotovo sa smajlijem u drugom redu
Ovo da je "cijenjen taman koliko i vrijedi" ne stoji.
To mogu ustvrditi već na "prvu loptu", bez informacije o cijeni.
Cijene tih gramofona na tržištu su daleko PODCIJENJENE i svatko tko ga je uspio nabaviti po razumnoj cijeni i u dobrom stanju je profitirao.
Može ih se dobiti već za bijednih par deset eura, a ako se proda za 100-200 to je pravi dobitak (tako bar misle oni koji prodaju)
Srećom, neukima izgleda jeftino, tek izvađeno iz kakve mini linije pa valjda i ne vrijedi ne znam što
KOJA ZABLUDA
Radi se o vrlo finom i preciznom uređaju kakve danas uglavnom NITKO više ne zna napraviti, odnosno cijena bi bila povelika.
U vrlo kompaktno berilijevo kučište je 1980. godine (vrhunac gramofona) zapakirano jako puno svakovrsnog znanja i tehnologije.
Da bi to danas bilo teško ponoviti pokazuje primjer AudioTechnice i jadnog pokušaja reinkarnacije Technicsove megauspješnice ( SL1200 ).
Preuzeli su patente, "znanje" i tehnologiju, ali su se uke*jali načisto.
Danas se cijene samo one idiotske tokarene glonđe od prokroma kojima treba pol sata da se zavrti tanjur i koje već dovoljno glupo izgledaju da bi ih pravi poznavatelj vinila ili bilo tko razuman poželio
Sve se naravno, kompenzira preogromnom cijenom i "jakom pričom" kojom se uvjeravaju potencijalni kupci da je to "mrak" i "kraj svijeta".
Ionako su namijenjeni onima koji ne znaju kuda s lovom, a trebaju potvrdu statusa.
Po čemu je takav pregolemi kramp od par (desetaka) tisuća nečega bitno bolji od ovog malca koji je lijep, elegantan, lako se s njim upravlja, može se objesiti okomito na zid, i ako se ugradi kvalitetna zvučnica proizvesti će vrhunski zvuk.
Naravno, sve to vrijedi ako uređaj nije razheban i da ga se pristojno poservisiralo (ipak se ne proizvodi više od 35 godina).
U suprotnom ćemo biti nezadovoljni s "komercijalnim go*vnetom" koje ne valja i čeznutljivo gledati na sjajne drepanke s robotskim ručkama
Kod gramofona je ipak 85% svega u zvučnici.
Tu se podrazumijeva da kvaliteta zvučnice otprilike (ili eksponencijalo
)odgovara cijeni.
U stvari, najvažniji i najskuplji dio zvučnice je igla. O njezinoj konstrukciji i kvaliteti izrade ovisi koliko će duboko "zabrazditi" i što će izvući iz tih brazdi.
Tako npr. Pickering (ovisno o kategoriji i namjeni) ima SAMO PO JEDNU "glavu", na koju se onda lijepi odgovarajuća oznaka koja ovisi o inicijalno isporučenoj igli.
Tu se onda i cijene rastežu od zemlje do neba.
Tako npr. XV serija (koju imam) se proteže od modela XV15-150 i XV15-400 (conical), preko XV15-625 (eliptical), XV15-750 (stereohedron cca= hyperelyptical) do XV15-1200 I XV15-1800 (shibata).
Slična priča je i s ostalim markama.
Nešto drugačije je s MC zvučnicama gdje se igla ne može mijenjati (osim u tvornici).
To da ćemo za 100 Eura dobiti vrhunski zvuk možemo nažalost zaboraviti.
On će biti solidan što ne znači da je to loše.
Većinu života i vremena provedenog uz glazbu će to biti i više nego dobro.
Kod svega toga se podrazumijeva da ostatak nije baš TOSCA 5
Sve ostalo su više-manje bajke podložne dnevnokomercijalnim potrebama
Smišljaju se nekakve bijesne ručke (naravno, svaka ima svoju priču i naravno cijenu), a onda kada to ne radi baš nekako, onda se pojašnjava da mora doći stručnjak s bijelim rukavicama i specijalnim stetoskopom da to podesi (bar dvaput svaki mjesec), Naravno i to će koštatiiiii
Mali SL7 ima sasvim solidnu i pouzdanu tangencijalnu ručku koja nije nimalo lošija od velike većine razvikanih S i J ručki.
Jedino (hebiga) izgleda neugledno
Ništa ne bacam. Sve mi treba.......