regulator brzine, pumpa 230V

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la Zmajz » Sri ruj 14, 2022 9:21 am

A sad jedno tupavo pitanje s moje strane (a da kakvo bi bilo...): danas svaka bušilica, i one najjeftinije, koja se može kupiti u svakoj trafici ima regulaciju brzine negdje u ručki sprave, koliko je to primjenjljivo u ovom slučaju???
Zmajz - Z na kraju se ne čita i ne izgovara bez potrebe, to je nepostojano Z!
Avatar korisnika
Zmajz
 
Postovi: 2556
Pridružen: Pet svi 31, 2013 10:10 pm
Lokacija: Zagreb i Koprivnica

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la davorin » Sri ruj 14, 2022 9:54 am

Naponsko-frekvencijski regulatori koji imaju kontinuiranu regulaciju brzinu vrtnje motora u širokom rasponu koriste mikro-kontrolere sa IGBT elementima u izlazu. Trijak i tiristor se mogu uključiti u bilo kojem momentu (mrežni napon je sinusnog oblika i njegova trenutna vrijednost je ovisna o momentu mjerenja), ali kada se jednom uključe se ne mogu isključiti. Isključuje ih, odnosno postanu nevodljivi/napropusni za napon tek kada napon padne na nulu što se događa svake polovine periode izmjenične struje sinusnog oblika kakv je mrežni napon.
IGBT imaju osobinu da se mogu uključiti i isključiti u bilo kojem trenutku napona sinusoide, odnosno za dovođenje u nevodljivo stanje im ne treba napon napajanja dovesti na nulu. Imaju također i izuzetno mali otpor u propusnom smijeru, veliku brzinu komutacije (uključenje/isključenje), a ne treba im zapravo nikakva struja za upravljanje jer je karakter opterećenja za upravljačke jedinice uglavnom kapacitivni. To je vrlo pogodno jer tako većina mikro-kontrolera može direktno upravljati sa radom IGBT-a bez potrebe za dodatnim pogonskim elementima sa dodatnim napajanje.
IGBT=Insulated-gate bipolar transistor
https://en.wikipedia.org/wiki/Insulated ... transistor
Avatar korisnika
davorin
 
Postovi: 6954
Pridružen: Pon ožu 18, 2013 8:43 pm
Lokacija: Zadar, Hrvatska

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la grunf » Čet ruj 15, 2022 12:55 am

sto baba ,kilavo dite :lol: :lol:

dražene ,kako imaš monofaznu pumpu NE MOŽEŠ je spojiti na frekventni koji ima tri faze i jedino šta možeš napraviti je ono šta ti je napisa Kaligula ali ne sa esbe mješajućim ventilima jer neće dugo trajati a i od mesinga je ,već klasičnim kugla ventilom od 1'' jer kod tebe nije uvjek tekućina u pitanju već i smjesa pa je bolje da budu veći , znači kad ti je zatvoren baypas (ventil iznad pumpe) imaš puni protok ,ako ga otvoriš izgubiti ćeš dio protoka i još ga dodatno možeš smanjiti drugim ventilom , svi ventili i cijevi moraju biti INOX jer je riječ o hrani , možeš ugraditi i kontrolne manometre do 10bar ali obavezno sa ventilom ispred da ih možeš očistiti ako se šporkaju ili zamjeniti u najgoru ruku
postoje mješajuči ventili u InOX verziji za hranu ali cijenu bolje ne pitati

za motor OBAVEZNO ugraditi monofaznu motornu zaštitu sa karakteristikama koje imaš na pločici pumpe ,s ovim štitiš pumpu a ne običnim osiguračem

mislim da ti je ovo jedina opcija sa monofaznim motorom , a ako ideš u nabavku trofazne pumpe isto tako nije svaki trofazni motor pogodan za frekventi, tu postoje prolemi hlađenja i izvedbe samih namotaja ali možeš spojiti i obični ako ga istestiraš tj. provjeriš temeperaturu namotaja pri smanjenoj brzini vrtnje i punom opterećenju, isto tako obični motor ima smanjeni radni vjek ako je spojen na frekventni, u prilogu je i graf pumpe koja je predviđena za frekventni tj deklarirana je od 30 do 50Hz iz kojeg se vidi promjena parametara mjenjanjem frekvencije
Pažnja! Nemaš dopuštenje kao gost foruma za pregledavanje i/ili preuzimanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
Zadnja izmjena: grunf; Čet ruj 15, 2022 2:09 am; ukupno mijenjano 2 put/a.
Bolje nešto od nečega, nego ništa od ničega
Avatar korisnika
grunf
 
Postovi: 2476
Pridružen: Čet ožu 21, 2013 8:01 pm
Lokacija: Šibenik

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la grunf » Čet ruj 15, 2022 1:59 am

davorin napisao:Naponsko-frekvencijski regulatori koji imaju kontinuiranu regulaciju brzinu vrtnje motora u širokom rasponu koriste mikro-kontrolere sa IGBT elementima u izlazu. Trijak i tiristor se mogu uključiti u bilo kojem momentu (mrežni napon je sinusnog oblika i njegova trenutna vrijednost je ovisna o momentu mjerenja), ali kada se jednom uključe se ne mogu isključiti. Isključuje ih, odnosno postanu nevodljivi/napropusni za napon tek kada napon padne na nulu što se događa svake polovine periode izmjenične struje sinusnog oblika kakv je mrežni napon.
IGBT imaju osobinu da se mogu uključiti i isključiti u bilo kojem trenutku napona sinusoide, odnosno za dovođenje u nevodljivo stanje im ne treba napon napajanja dovesti na nulu. Imaju također i izuzetno mali otpor u propusnom smijeru, veliku brzinu komutacije (uključenje/isključenje), a ne treba im zapravo nikakva struja za upravljanje jer je karakter opterećenja za upravljačke jedinice uglavnom kapacitivni. To je vrlo pogodno jer tako većina mikro-kontrolera može direktno upravljati sa radom IGBT-a bez potrebe za dodatnim pogonskim elementima sa dodatnim napajanje.
IGBT=Insulated-gate bipolar transistor
https://en.wikipedia.org/wiki/Insulated ... transistor" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank


postoje i DC regulatori brzine vrtnje za istosmjerne motore , tu je regulacija moguća od 0 do MAX uz mjenjanje smjera , to su već opasne zvijeri prema klasičnim frekventnim , oni koriste tiristore za razliku od frekventnih koji koriste IGBT module(na slici ispod) kao šta Davorin kaže, ovaj IGBT modul (fali mu još filter) je eksplodira i moram reći da nije baš bilo ugodno stajati kraj njega kad se to desilo , snaga je 5,5kW i služia je za pogon ventilatora u klimatizaciji , inače ti su motori rađeni za frekventne i mogu ići do 60Hz ,mislin da san sačuva drugu stranu modula di se vide IGBT tranzistori , moran je pronaći

frek.jpg


inače DC integratori se najviše koriste u industriji i raznim tehnološkim procesima zbog mogućnosti finog štelanja broja okrtaja uz puni okretni moment , a ja sam se jednom našao u prilci da ugradim novi u instrument za štelanje velikih bosch pumpi broskih motora , taj elektromotor je imao prinudno hlađenje sa posebnim ventilatorom , snaga je mislim bila oko 40KS (30kW) , motor ima dva namotaja , armaturu i field, po naški glavni i pobudni namotaj tako da je moguće mijenjati smjer i broj okretaja , zvuči zastašujuće na velikom broju okretaja , motor se mislim vrti na 4000okr/min max a na stroju je 1400okr/min maximum , zvuči zastrrašujuće i bez bosch pumpe na njemu :o

stari moduli.jpg


ovako su izgledali stari moduli iz 80tih, jedan za glavni namotaj, drugi pobuda

DC intergrator.jpg


DC590.png


ovo je novi modul iz 21st.

DC motor.jpg


ovo je motorić

škver.jpg


a ovako to sve skupa izgleda ,tu su još ugrađene pumpe za ulje i naftu , voda za hlađenje i koprimirani zrak dolaze iz vani

a ovako zvuči

Watch on youtube.com


oša ja malo u OT :lol: :lol:
Pažnja! Nemaš dopuštenje kao gost foruma za pregledavanje i/ili preuzimanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
Bolje nešto od nečega, nego ništa od ničega
Avatar korisnika
grunf
 
Postovi: 2476
Pridružen: Čet ožu 21, 2013 8:01 pm
Lokacija: Šibenik

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la davorin » Čet ruj 15, 2022 9:26 am

Na slici u prilogu je 6-pack IGBT za upravljanje 3-faznim motorima pomoću frekventno-maponskog pretvarača. Nominalno je svaki pojedinačni IGBT unutar kućišta za trajnu struju od 22A i maksimalni napon od 100V.
Kupio sam 10 komada još krajem '90-ih godina prošlog stoljeća, a napravio sam sa 4 komada audio pojačalo za bas jedinice razglasa (aktivna skretnica sa odrezivanjem od 18dB/oct na frekvenciji ~125Hz) snage ~4kW.
Napajanje je bilo sa 3-faznim ispravljačem (ispravljanje sa 3 ASEA diode na 3-faze bez mrežnog transformatora) pa sam zbog male valovitosti (~5% na 150Hz) mogao koristiti "samo" 44000uF (napon je bez opterećenja bio nešto preko ˇ~500V jer je onda nominalno napajanje bilo ~220V, odnosno 3x380V, ali praktično u terenskim uvjetima nakon relativno dugačkih mrežnih kablova uglavnom pod opterećenjem ~3x360V) što su činili 8 komada od 44000uF spojenih po 4 paralelno pa onda u seriju.
Pojačalo je moglo dati i puno više od 4kW na 8 Ohma, ali sam zbog raspoložive snage zvučnika (u ono vrijeme nije bilo puno zvučnika jačih od ~500-600W-RMS) spajao 2 grupe (lijevu i desnu) po 8 Ohma te ih spajao serijski na pojačalo.
Imao sam u planu nastaviti sa takvim radovima, ali zapošljavanjem u firmi OIV (Odašiljači i Veze) sam bio vezan sa putovanjima, "čudnim" radnim vremenom i nisam mogao računati da ću biti slobodan na dane kada se veliki koncerti na otvorenom održavaju pa sam odlučio da se posvetim isključivo elektronkama.
Ukoliko netko treba za eksperimentiranje, i/ili servis ovakve module sa slike, neka mi pošalje PM. (imam sve tvorničke podatke)
Pažnja! Nemaš dopuštenje kao gost foruma za pregledavanje i/ili preuzimanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.
Avatar korisnika
davorin
 
Postovi: 6954
Pridružen: Pon ožu 18, 2013 8:43 pm
Lokacija: Zadar, Hrvatska

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la Master of disaster » Čet ruj 15, 2022 10:10 am

Auuuuuuu to je pravo pojačalo auuuuuuu

Totalno ne iskoristivo za hi-fi, ali.... :dance: :dance: :dance: :dance:

EDIT: Kolika pobuda je trebala tom pojačalu za postizanje te snage?
Every speaker construction should start with a 15" bass driver! JBL knew this already in the mid Nineteen-forties.
Avatar korisnika
Master of disaster
 
Postovi: 3255
Pridružen: Uto ožu 19, 2013 6:45 am
Lokacija: epicentar

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la davorin » Čet ruj 15, 2022 10:43 am

Master of disaster napisao:Auuuuuuu to je pravo pojačalo auuuuuuu

Totalno ne iskoristivo za hi-fi, ali.... :dance: :dance: :dance: :dance:

EDIT: Kolika pobuda je trebala tom pojačalu za postizanje te snage?

Pobuda je bila naponska na svaki gate IGBT-a, ali zbog "floating" napajanja "gornjih" IGBT-a sam koristio transformatorsko odvajanje (mali transformatori namotani 1:1:1), a u ulaznoj (simetrični ulaz) naponskoj pobudi i okretaču faze sam koristio dvostruka operaciona pojačala NE5532.
Ulazna osjetljivost je bila 0dB na 10kOhma, odnosno sa preklopnikom +4dB na 600 Ohma.
Avatar korisnika
davorin
 
Postovi: 6954
Pridružen: Pon ožu 18, 2013 8:43 pm
Lokacija: Zadar, Hrvatska

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la davorin » Čet ruj 15, 2022 10:47 am

Za impulsnu pobudu ovakvih sklopova se koriste već razvijeni integrirci kao što su IR2110 (za 525V), ili IR2113 (za 625V) kod regulacije brzine motora.
Avatar korisnika
davorin
 
Postovi: 6954
Pridružen: Pon ožu 18, 2013 8:43 pm
Lokacija: Zadar, Hrvatska

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la grunf » Čet ruj 15, 2022 9:42 pm

davorin napisao:Za impulsnu pobudu ovakvih sklopova se koriste već razvijeni integrirci kao što su IR2110 (za 525V), ili IR2113 (za 625V) kod regulacije brzine motora.


danas se sve više drajveri ugrađuju u sam IGBT modul tako da se on spaja direktno na CPU preko optoizolatora , kao što je slučaj sa modulom iz mog posta gori,a struje samih modula su otišle preko 3000A :o
Bolje nešto od nečega, nego ništa od ničega
Avatar korisnika
grunf
 
Postovi: 2476
Pridružen: Čet ožu 21, 2013 8:01 pm
Lokacija: Šibenik

Re: regulator brzine, pumpa 230V

PostPostao/la drazenK » Čet ruj 15, 2022 11:29 pm

okej,
-da li onda za moju pumpu koja je jednofazna, sa onog linka na prvoj strani (gdje se pumpe razlikuju samo jesu li jednofazne ili trofazne i po snazi)
postoji ili ne postoji regulacija brzine (frekventna, impulsna, štajaznam kakva)?
ako postoji, što trebam tražiti?
a čovjeku sa oglasa sam poslao isti link na pumpu, on mi nudi taj lenze regulator sa potenciometrom, prekidačem, sve komplet isprogramirano, čak dolazi u zg i nudi se da sve spoji i upogoni. jel moguće da je taj lenze regulator nekakva improvizacija?
e sad, ventili varijanta je naravno jeftinija, ali me ovo prije ili kasnije čeka..
Avatar korisnika
drazenK
 
Postovi: 1349
Pridružen: Pon srp 01, 2013 9:54 am
Lokacija: circus Earth

PrethodniSljedeće

Vrati se na: Kupujem

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 4 gostiju