Šta se radi...a ima veze sa....

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la daluka » Sri svi 01, 2024 9:04 am

Što više čitam to su mi manje jasne te silne nule!
1 cSt = 1 mm2/s
500 000 cSt = petsto tisuća mm2/s, kvadratnih milimetara po sekundi
daluka
 
Postovi: 160
Pridružen: Ned lip 19, 2022 5:02 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la micro » Sri svi 01, 2024 3:10 pm

Ta viskoznost oznacava koliko cm2 izadje u odredjenom vremenu na odredjenom tlaku i temperaturi kroz kalibriranu rupu ili diznu, imas na netu tabele.

Ta viskoznost ne treba da te brine , ta ulja su ionako u rangu smeca :lol: , viskoznost se mjeri na zagrijanom ulju a ta imaju na 70-80C viskoznost 10 :lol:

Kvalitetna i skupa sinteticka ulja su i kad su hladna rijetkao kao voda , ali im viskoznost ne pada ili malo pada kad se ugriju.

Ako hoces da usporavaju pad igle , za to su dobra , ali ako hoces da imas dugovjecni lezaj , pucate na pogresnu metu.

Takodje ako podmazujete mesingane dijelove morate znati da neka ulja imaju fosforne spojeve da se lijepe na celik zbog podmazivanja ali nisu dobri za mesing i ostale materijale , ne podmazuju dobro, govorimo o uljima tipa hipenol itd.
micro
 
Postovi: 618
Pridružen: Čet ožu 28, 2013 9:48 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la micro » Sri svi 01, 2024 3:16 pm

Motorna i ulja za mjenjace i diferencijale i nemaju previse veze , takozvana "ATF" ulja su neka mjesavina mogu da rade i u motoru a mogu i da podmazuju mjenjac , ali to je kompromis , znaci ni jedno ni drugo ne rade kao tipska ulja.
micro
 
Postovi: 618
Pridružen: Čet ožu 28, 2013 9:48 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la micro » Sri svi 01, 2024 3:19 pm

A tek ulja za ekscentricne lopaticaste pumpe(vakum pumpe i derivati root pumpe) , su druga prica , ona treba da imaju ulja sa deterdzentnim svojstvima ,i podmazuju i ciste koksne naslage.
micro
 
Postovi: 618
Pridružen: Čet ožu 28, 2013 9:48 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la Topolino » Sri svi 01, 2024 6:21 pm

Zbog tih fosfornih spojeva u hipenolu oznake GL5 mi se razletio lezaj u mjenjaču. Auto s kraja 80'-tih.
Topolino
 
Postovi: 127
Pridružen: Sub vel 25, 2023 9:06 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la micro » Sri svi 01, 2024 7:35 pm

Topolino napisao:Zbog tih fosfornih spojeva u hipenolu oznake GL5 mi se razletio lezaj u mjenjaču. Auto s kraja 80'-tih.

Moguce jer bi u te stare mjenjace trebalo GL4 , moguce GL5 previse grijalo lezaj zbog boljeg "prianjanja" ulja.
micro
 
Postovi: 618
Pridružen: Čet ožu 28, 2013 9:48 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la Topolino » Čet svi 02, 2024 5:50 am

Jest. Lezaj tj. ono sto je ostalo od njega je bio ljubicasto plav i zavaren za osovinu. Valjci i vanjski prsten koji je bio u u kucistu su glumili šrapnele, dokle mesingani sinhroni izribani. Orginalna specifikacija je isla 75W85 GL4 (mineralno), dokle sipano je GL5 (sintetika).
Topolino
 
Postovi: 127
Pridružen: Sub vel 25, 2023 9:06 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la micro » Sub svi 04, 2024 2:04 pm

Mislim da ni GL5 nije sintetika , u pitanju su miksevi mineralnog i sintetike , imas ulja koja koja zadovoljavaju i GL4 i GL5. Imao sam i ja jedan experiment sa modernim uljem ono sto sam trazio nije bilo i kupio 60 litara ovog sintetickog , nije bilo nekih losih nuspojava na mjenjacu osim sto je pisalo i na najmanje rupice na koje klasicno koje je predvidio proizvodjac nije izlazilo, tako da kad je "izgubio" jedno 20 litara iz mjenjaca , kupio kako treba original i ovo zamjenio.
micro
 
Postovi: 618
Pridružen: Čet ožu 28, 2013 9:48 pm

Re: Šta se radi...a ima veze sa....

PostPostao/la Topolino » Sub svi 04, 2024 9:14 pm

Ovo je bilo Eneos full sintetika. Ovo je "omeksana" verzija. Prva full sintetika su bila rak za obojene metale.
https://www.eneos.us/product/eneos-gear-oil-lsd/
Topolino
 
Postovi: 127
Pridružen: Sub vel 25, 2023 9:06 pm

Prethodni

Vrati se na: Brbljaonica

Tko je online

Nema registriranih korisnika pregledava forum i 7 gostiju