tubeman napisao:Što bi to trebalo značiti da PRETPOJAČALO popravlja ili ima odličan zvuk ???
Što to može "popraviti i poboljšati" , "linearizirati" , bla bla bla zvuk između izvora i pojačala ???
Oni "pravi" audiofili (tu prije svega mislim na one koji si mogu priuštiti skupe stvari, a pri tomu ne mislim baš ništa loše) su opterećeni s tim da imaju i da su si priuštili nešto ŠTO DRUGI NEMAJU
Trgovci, u koje ubrajam sve one u hranidbenom lancu, neovisno od toga prodaju li pojačala, gramofone, lampe, transformatore ili tek maglu, naprosto uživaju i nadmeću se tko će nabiti veću cijenu.
Da se razumijemo, cijena uglavnom (mada sve manje) prate neku kvalitetu ili "nazovi kvalitetu". Danas sve manje u odnosu na uređaje od prije dvadeset ili trideset godina kad se za dobru cijenu dobila i dobra kvaliteta (takvi uređaji rade dan danas).
Osim glavnog efekta (TO NITKO NEMA), javljaju se još i efekti farbanja zvuka (od omekšavanja do drečanja, sve ovisi o tomu što je trenutno u modi), te na kraju, kao možda i najvažniji - PLACEBO EFEKT.
Zaboravio sam još i efekt vlastitog (najčešće trenutnog) ukusa i raspoloženja.
Neki put nam se nešto učini savršeno, neki put bez veze, sve ovisno o trenutnom stanju duha ili razini očekivanja.
Kod DIY-era postoji još i komponenta samozadovoljstva (nema veze sa samozadovoljavanjem, ili možda ima? )
Nikako mi nije jasna "audiofilska" konstatacija da se uređaj MORA slušati bar tjedan (mjesec ili više) dana da bi se ČULA razlika.
Što bi se to trebalo čuti drukčije?
Po tomu se audiofilstvo (na žalost i naziv to kaže) svodi na osluškivanje razlika u ZVUKOVIMA a ne na slušanje glazbe.
Postoje li razlike u zvuku koje unese neka komponenta (kabel, pojačalo, zvučnik, pretpojačalo) ?
Naravno da postoji.
Pitanje je samo ŠTO to i KAKVU promjenu ona donosi.
Radi li se o poboljšanju, pogoršanju ili tek o različitosti?
Onaj tko je istovario nekakav novac ima pravo očekivati da će čuti POZITIVNU razliku.
Zašto se onda TEK nakon 10, 3, 100 dana slušanja ( + odogovarajuće OGROMNO iskustvo) ustanovi ogromna i neizreciva razlika
Cijela kamarila onih koje ponosni vlasnik samozadovoljno pozove na slušanje će bez puno odgode klimati glavom, hvaliti i neizostavno postavljati najočekivanije pitanje: "a koliko to košta"?
Zato na takva "druženja" ne idem već godinama.
Svatko si svoj zvuk slaže prema svojim mogućnostima, prostoru i afinitetima koji se sigurno ne preklapaju sa širom zajednicom.
I tko to može "Na uho" procijeniti je li zvuk "linearan", "ima li raspon" i sl.
Osobno smatram da se kod elektroničkih uređaja (prvenstveno mislim na pretpojačalo i pojačalo) ne bi smjela jako razlikovati mjerenja od slušnog ugođaja.
Nešto što mjerno ima distorziju, loš frekventni raspon ili sadržaj harmonika nikako ne bi trebalo biti dobro, a u praksi sam se nagledao baš takvih, a hvaljenih uređaja "koji odlično sviraju".
Ovo nije ni u kojem slučaju kritika kolege audiofila, a posebno Edisona, već iskaz (ne)razumijevanja trošenja velikog novca na nešto što treba od ravnog napraviti grbavo ali tako da izgleda ravnije od ravnog.
Možda zbog toga jer će tu trebati i par (ili dva) vrhunskih interkonekta, i eto razloga za još jedno "druženje"
I na kraju par pitanja:
Hoće li TentLabs tube heater za cca 150 dolara (srećom par
) to bolje odraditi od ikakvog normalnog LT ili sličnog stabilizatora (GRIJANJE)?
Hoće li Tango prigušnica (od 150 dolara komad) biti bolja od Kolarekove ili Brankove?
itd...
Uh, zaboravio sam davanja i PDV
Neće sigurno, ali na njima piše TentLabs i Tango i koštajuuuuu.....
Ali svatko ima pravo trošiti svoj nova na način na koji želi i tu nemam nikakvih dilema.
Možada sve ovo ne spada u ovu temu, ali ja sam to samo elaborirao na malo dučli način od ostalih