Khadgar2007 napisao:Ovaj dio mi nije baš jasan, a možda i je. Da li to znači da kada se igla spusti na ploču, ručka treba biti paralelna sa pločom/tanjurom jer taj podatak mi je itekako poznat.Visina zvučnice mora biti tolika da je sa spuštenom iglom ručka u istoj vetikalnoj ravni s tanjurom.
Tubeman nije bas precizno objasnio...
U radu gramofona, rucica bi trebala biti (uglavnom) paralelna s plocom. To se postize podesavanjem rucke, kod onih koje to omogucavaju. Ako zelimo izvuci maksimum iz reprodukcije ploce, taj kut je jako bitan. Npr. na Technicsu SL-1210 postoji veliki nazubljeni prsten oko lezista rucke. Otpusti se kocnica, i taj se prsten moze okretati i tako podizati i spustati rucku u granicama od 6mm. Prvo podesim visinu rucice - da je paralena s ravninom ploce. Onda dok gramofon svira vrtim taj prsten za podesavanje i slusam kako se zvuk mijenja. Ostavim u polozaju gdje je najbolji zvuk, i zakocim prsten. Najbolji zvuk se dobije kad je rucka paralelna s plocom, ili kad blago ponire.
Promjenom matova, ako su razlicitih debljina, potrebno je ponovo podesavati visinu rucke. Treba napomenuti da "idealne" podesenosti nema, nazalost sve ploce nisu iste debljine. Imam ploce debljine 1,5 mm, ali i audiofilske od 180 ili 200 grama koje su debljine 3 pa i vise mm. No, ipak se treba malo potruditi i podesiti visinu rucke za vecinu prosjecnih ploca. Na gramofonu se sve treba moci podesiti, ako proizvodjac to nije omogucio, treba izbjegavati takav gramofon. A dobro podesen gramofon svira bar dvostruko bolje od "podesenog"...