
Dacho je nabavio jedan primjerak prije par godina i evo tek ga je donio nedavno meni da pogledam zašto motor brumi. Nije da se nešto pretjerano čuje, čim se udaljiš od gramofona ništa se ne čuje,a gdje bi se čulo kada bi se pustila kakva ploča. Uglavnom ja onako kao nevjerni Toma, kada je već gramofon kod mene da probamo taj motor rastaviti na sastavne dijelove,očistiti,podmazati, možda bude bolje.
Sam motor nije problem rastaviti,drže ga dva šarafa a nakon toga treba nekakav mali pajserčić da se kućište motora odvoje jedno od drugoga. Taj dio nisam slikao jer sam zaboravio.
Donji ležaj je zanitan pa treba stare nitne izbušiti i kasnije ih zamijeniti sa novima ili u mome slučaju sa nekoliko M2.5 šarafića.
Gornji ležaj se ne rastavlja(barem tako kaže uputstvo) već se samo treba osovina izvući, ležaj se očisti i podmaže i to je to. U mome slučaju osovina je bila tvrdoglavija od mene tako da sam nasaftao ležaj sa isopropanolom, razvrtio osovinu, očistio koliko sam mogao sa štapićem za uši, ostavio da se osuši i stavio par kapi ulja.
Ležaj od tanjura je možda već Dacho podmazao ali ga nije rastavljao, tako da kada se već radi posao treba napraviti sve kako treba. Tako da sam ga rastavio,očistio i podmazao. Zanimljivo je da u servisnim uputama za ovaj ležaj kažu da ne ide standardno fini mašinsko ulje već treba nešto gustoga,ne kao ono za liftove ali nipošto ono za šivaće mašine,jer je ležaj otvoren i ulje može da iscuri sa donje strane. Imao sam silikonskog ulja pa sam njega upotrijebio u ovu svrhu.
Sve u svemu ležaji motora su bili suhi kao barut i nakon podmazivanja motor je stvarno bešuman u odnosu kakav je bio prije. Evo gramofona u original kućištu prije nego što ga Dacho prebaci u novi plinth kojeg je napravio(ili još uvijek radi na njemu). Sve u svemu sada je na Dachi red da okači koju sliku gramofona u novom ruhu kada ga bude završio.