Postao/la davorin » Uto tra 03, 2018 10:34 pm
Točno, ali na žalost samo je jedna od njih "Sylvania"!
Firma "Fender" je krajem '60-ih bila u ozbiljnoj krizi zbog vrlo slabe kvalitete izlaznih elektronki koje su često otkazivale u prvih par stotina sati rada, a i zvučnici su bili slaba točka. Nakon otkazivanja ugovora sa firmom "Jensen" (negdje ~'65-te), okrenuli su se ostalim američkim proizvođačima zvučnika ("Utah", "Oxford" i "CTS"). S druge strane pojačala iz Evrope, naročito "Marshall" (pa i "VOX" i "Hiwatt") su radila jače, pouzdanije i sa boljim tonom, su prisilila vlasnike "Fender"-a (u to vrijeme "CBS") da na spasu firme angažiraju Bob Carver -a da kao poznati i priznati stručnjak za audio tehniku pokuša izvući firmu "Fender" iz krize. On je prvo naručio od firme "Sylvania" izradu nove 6L6GC sa specijalnim karakteristikama i konstrukcijom da stabilno radi okrenuta "naopako/naglavce" kao i otpornošću na udarce i vibracije kakve su karakteristične za gitarska pojačala (vibracija zvučnika i prijenos vibracija na šasiju i udarci kakvima je pojačalo izloženo zbog čestih transporta te utovara/istovara iz vozila). Rezultat je bila "fatgirl" elektronka 6L6GC nazvana tako po velikom staklenom balonu, puno većem od onih kakve su do tada korišteni. Iako je ranija izvorno američka proizvodnja elektronki 6L6GC od strane firmi "RCA" ("smallbottle") i "GeneralElectric" ("sidegetter") bila vrlo kvalitetna, problem je nastao kad je proizvodnja dislocirana van USA (Brazil, Mexico, Japan, Australia, itd.) odakle su stizale vrlo loše elektronke. Fender je pod tehničkim vodstvom Boba Carvera počeo koristiti i zvučnike drugih firmi (osim gore navedenih tu su bili i "JBL", "ElectoVoice" pa i uvozni iz Evrope od "Celestion"-a po posebnoj narudžbi), ali se standardno zadržao na zvučnicima firme "Eminence" koja je bila slijednik firme "CTS".