Nakon dosta posla, sto u biti podrazumijeva gotovo 100% rastavljanje pojacala (koje je zapravo i rastavljeno 100% jer se drugacije nije moglo oprati od WD40), evo i gole glavne ploce:
E88_8.jpg
S donje strane je poskidano svo ozicenje, a koaksijalni kablovi za napajanje su morali biti baceni jer se WD40 kapilarno uvukao u njih i vec su krenuli zeleniti - nesto sto se vidjelo tek kad su odlemljeni i malo je razmaknut buzir. U prijevodu: trebat ce sloziti novo ozicenje.
E88_9.jpg
Slijedeci korak je skidanje svega sto treba cistiti ili zamijeniti sa ploce. Pazljivo su poskidani svi preklopnici (ovo je posebno zeznut korak jer treba paziti da se ne okrenu iz polozaja u kojem su bili s obzirom da nema 'klik-ova' za pozicije pa je moguce ih pomaknuti u odnosu na polozaje gumbiju na prednjoj ploci), plocice s stabilizatorima napona za MC stupnjeve, potenciometri, elektroliti koje treba zamijeniti. Kad je s jednog od trimera spala kapica sa kontaktom, postalo je jasno da je WD ubio plastiku od koje je pa su maknuti i svi trimeri. Inace se u gornjem desnom kutu vidi 'preview' onog sto ce doci umjesto plavog ALPSa.
E88_10.jpg
Evo i usporedbe originala sa zamjenom i plavim ALPSom. Za zamjenu ide 10k crni ALPS koji nije 'audio taper' nego je bas logaritamski. 10k crni ALPS opcenito je tesko naci, u 10k varijanti jos teze a bas logaritamski... ima samo jedno mjesto a i to je iz uredjaja, koji ce ostati moja mala tajna. Ali nije jeftino
tko se izvuce za oko 100EUR, jako je sretan. Iako je ovo parsecima bolja opcija od plavog pota, original je ipak nesto sasvim posebno, i ima otpor od 3k, kao i njegov kompanjon za balans. Srecom, kada je balans u srednjoj poziciji, ovo je provjereno 'dovoljno dobro', na zalost vec sm spasavao jedan ovakav slucaj. O razlozima 'nestajanja' originalnog atenuatora ce biti vise rijeci kasnije.
Kao sto se vidi na slici, format je zapravo slican, no original ima izmedju sekcija jednu 'buffer' sekciju pa su mu redovi pinova vise razmaknuti. To se rijesava produzenjem izvoda zadnje sekcije crnog pota.
E88_11.jpg
Evo i kratak pogled s donje strane, nakon temeljitog pranja. Kad se skine ozicenje jasno se vide oznake pojedinih podsklopova. NEoznaceni kvadri oko sredine su record-out buffer. Pojacalo se inace bazira na seriji slicnih diskretnih OP-ampova s FET ulazom.
E88_12.jpg
Ploca nakon pranjka s gornje strane. Inace, sklopke su pazljivo oprane u UZV kadici i ispuhane zrakom, nakon cega je pazljivo injekcijom doziran kontakt sprej, vise za zastitu kontakata. Na zalost ne mogu se pouzdano rastaviti i temeljito ocistiti, no i ova se metoda pokazala OK.
E88_13.jpg
Stabilizatori napona za MC stupanj su takodjer oprani, provjereni i refreshani novim elektrolitima (ovdje su ostavili originale, vjerojatno ni ne primjecujuci da postoje). Nakon toga leme se okomito u prorez na glavnoj ploci, pri cemu treba biti vrlo oprezan je naprezanje moze lako odvojiti bakar sa stampe koja je u slucaju pomocnih plocica pertinaks.
E88_14.jpg
O tome kako je spakirano sve skupa i zasto 'Laboratorij' (nikad dovoljno navodnika...) nije uocio elektrolite na pomocnim plocama, jasno pokazuje ova slika:
E88_15.jpg
A sada vise o atenuatoru. Za primjer evo jedne sekcije balans atenuatora:
E88_16.jpg
Jos malo izbliza:
E88_17.jpg
Moj omiljeni lik, 'pazljivi promatrac'
ce primijetiti par zanimljivosti.
Prvo, otporni i kontaktni sloj su od istog materijala, radi se o zlatu. Postoji ukupno 3 klizaca, i svi klize po 'kontaktima' za to a ne po otpornom sloju, koji se sastoji od mikrolitografskih 'vijuga' izmedju kontakata. Otpor od 3k je vjerojatno postignut teskom mukom, kompromisom debljine zlata tako da traje pod klizacima i potrebnog otpora. Sve skupa je na keramickoj podlozi.
Ono sto se ne vidi (jer je jako tesko fotografirati) je konstrukcija klizaca koja podsjeca na 3 minijaturna kista zice od nekog tamnog metala (moguce volframa?), koja je elasticna ali vrlo zilava, i VRLO tanka, toliko da poslozena vlakna jedno uz drugo izgledaju kao kontinuirana povrsina. Sebljina kose je puno veca od njih. Zavareni su na neki nacin na nosac od istog materijala.
Samo kuciste ima integrirane kuglicne lezajeve, i to je razlog zasto neupuceni redoviti uniste atenuator - s obzirom da se on najvise rabi, njega prvog idu otvoriti da se ocisti. Rezultatje nije bas onaj legendarni 'poing' kad izlete kuglice, vec jos perfidniji problem bez zvuka, jer je lezaj dobro zamascen, i kuglice redovito ispadnu u kuciste i tamo se potiho zalijepe bez da izvodjac radova primijeti. U kasnijem baratanju pokoja ce ispasti, najmanje jedna, a to je ona zadnja koja ulazi u konkavni kraj osovine. Na jednoj od prethodnih slika se vidi u centru zadnje strane kucista atenuatora vijak kojim se regulira sila pritiska na tu kuglicu.
Predni kraj sadrzi integrirano kuciste za kuglicni lezaj sa 7 kuglica. Sustav tolerira gubitak jedne, no ako ispadnu dvije, nastaje veliki problem - osovina nije koncentricna i kada se atenuator sastavi, 'cetkice' umjesto da pijanjaju na zlatno-keramicku podlogu, struci po njenom rubu. Uz to cuje se zujanje prelaska preko kontakata u izlaznom signalu. Izvodjac radova krivo zakljucuje da treba jos malo nasprejati i 'razraditi' stvar, a rezultat je unistenje spoja naparenih kontakata s otpornim elementima, i time je atenuator uspjesno i do kraja ubijen, zauvijek. I onda slijedi panika i plavi ALPS, i vec legendarno 'tako je bilo kad je doslo k nama', a steta u visini pola uredjaja (uopce nije jeftin ni u 'nekom' stanju na eBay-u a kamo li ispravan i refreshan).
Naravno, da su malo bolje gledali i drzali prilikom rastavljanja atenuatora nekakvu plasticnu posudi ili sl ispod, ne bi bilo problema, a i da izgube dvije kuglice, gle, imam i balans atenuator koji se gotovo i ne koristi, pa uzmi jednu iz njega. No, za to treba imat pamet.
Pažnja! Nemaš dopuštenje kao gost foruma za pregledavanje i/ili preuzimanje privit(a)ka dodan(og)ih postu.